مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب جالب و جذاب

مطالب جالب و مفید از همه جا ، مطالب تاریخی - علمی - خلاصه جالب ترین ها رو میتونید تو این وبلاگ پیدا کنید

مطالب باحال

1- وقتی یک نوزاد در حال گریه است با صدای ش....ش.... شما آرام می شود به این دلیل که صدای آبی که اطراف نوزاد در شکم مادر است را برایش تداعی می کند، در ضمن این یکی ازدلایلی است که چرا صدای ساحل دریا به انسان آرامش می دهد.

2- با نگاه کردن به گوش حیوانات می توانیم به تخم گذار بودن یا بچه زا بودن آنها پی ببریم. بدین صورت که تخم گذاران گوششان ناپیدا و بچه زایان گوششان نمایان است، تنها یک اسثتنا وجود دارد آن هم نوعی افعی است که بچه زاست اما گوشش دقیق پیدا نیست.

3-جویدن آدامس هنگام خرد کردن پیاز مانع از اشک ریزی شما می شود.

4- مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتی است که تلویزیون می بینید !

معنی نام کشورهای جهان

آرژانتین: سرزمین نقره (اسپانیایی)

آفریقای جنوبی: سرزمین بدون سرما / آفتابی جنوبی (لاتین، یونانی)

آلبانی: سرزمین کوه نشینان

آلمان: سرزمین همه مردان یا قوم ژرمن (فرانسوی، ژرمنی)

آنگولا: از واژه نگولا که لقب فرمانروایان محلی بود

اتریش: شاهنشاهی شرق (ژرمنی ادامه مطلب ...

بهترین فوتبالیست های جهان

 

لیونل مسی

لینول آندرس مسی متولد ۲۴ جون ۱۹۸۷ در روزاریو آرژانتین، کاپیتان تیم ملی اسپانیا و مهاجم باشگاه بارسلونای اسپانیا است. این روزها او را بهترین بازیکن نسل خودش می‌دانند و از نظر بسیاری نیز او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است. مسی به‌دلیل سبک بازی و ویژگی‌های فیزیکی‌اش به‌شدت با دیه‌گو مارادونا بازیکن افسانه‌ای آرژانتین مقایسه می‌شود و خود مارادونا نیز او را وارث خود نامیده است. مسی در طول دوران بازی خود دو بار بهترین بازیکن جهان؛ یک بار برنده‌ی توپ طلای اروپا، ۵ بار مرد سال فوتبال آرژانتین و یک بار آقای گل لالیگا شده است.

نکته: در آوریل ۲۰۱۱ نام لیونل مسی در فهرست صد انسان تأثیرگذار سال ۲۰۱۰ مجله‌ی تایم قرار گرفت.

 

  

ادامه مطلب ...

دانستنی های جالب و جذاب

آیا میدانستید در قطب سرما نمی خورید؟

انسان در قطب شمال هرگز دچار سرماخوردگی نمی‌شود. در قطب، نه تنها دچار آنفولانزا نمی‌شویم. بلکه از بیماری‌هایی که با ویروس میکروب انتقال پیدا می‌کنند نیز در امانیم. در این منطقه از زمین، هوا به قدری سرد است که هیچ نوع موجود زنده میکروسکوپی نمی‌تواند زنده بماند.

************  ادامه مطلب ...

دانستنیهای تاریخی ( طولانی ترین پادشاهی )

آخرین جمله‌ای که لئوناردو داوینچی قبل از مرگ گفت این بود که: من به مردم توهین کردم! آثار من به آن درجه از عظمت نرسیدند که در طلبش بودم!

 

در ابتدای جوانی، نادرشاه افشار پوستین دوز، شون کانری راننده کامیون، جک لندن کارگر کشتی و آلفرد نوبل کارگر کارخانه بودند.

 

طولانی‌ترین دوران پادشاهی بر اساس مدارک تاریخی، متعلق به یکی از پادشاهان مصر میباشد که تقریبا "دو هزار و سیصد سال" پیش از میلاد در زمانی که نوزادی بیش نبود تاج‌گذاری کرد و سلطنت او نود و چهار سال بطول انجامید.